Nettdyret
Du er her Forsiden Spørsmål og svar

Spørsmål og svar

1. Bestilling

Hvorfor kommer jeg ikke videre fra skjemaet der jeg legger inn adressen min? Jeg har postboks som leveringsadresse
Svar: Vårt system har fått en liste over alle postnummer fra posten som har bare postbokser. Disse postnummerene kan ikke brukes som leveringsadresse. Vennligst oppgi en gateadresse. Under "ordrekommentar" på siden der du bekrefter ordren kan du legge en manuell kommentar om at vi skal overstyre dette, og sende varen til en postboks. Det er kun mulig for servicepakke.

Jeg glemte å bestille noe da jeg la inn ordre. Kan jeg legge ny ordre på web og få det med i samme sending?
Svar: Med VISA-betalt ordre eller betalingsutsettelse kan vi dessverre ikke legge til fler varer på samme ordre.

Sender dere mva-fritt til Svalbard?
Bor du på Svalbard, kan du handle MVA-fritt hos Nettdyret. Ordren må tydelig merkes med at du bor på Svalbard, og at vi skal trekke ut MVA. Det tilkommer gebyr for fortolling av varer (kr 190,- ved ordre over 5.000 kr) og Postnord standard frakttillegg (kr 400,-) i tillegg til ordinær fraktkostnad.

Jeg ringte og endret ordren min. Har dere ikke endret den likevel? For når jeg logger på "mine sider" kan jeg ikke se at ordren er endret.
Svar: Endring av orden blir dessverre ikke synlig på web, men fakturaen vil vise det du har endret til. Kontakt oss på epost hvis du vil ha tilsendt en oppdatert ordrebekreftelse.

Min ordre fikk en feilmelding og stoppet opp etter at jeg hadde lagt inn kredittkortdata. På saldoen på kredittkortet ser det ut til at beløpet er trukket, hva gjør jeg nå?
Svar: Hvis en kredittkortbetaling ikke blir fullført, blir transaksjonen automatisk kansellert etter 4 timer. Dessverre viser det seg at enkelte banker bruker noen dager på å oppdatere denne informasjonen. Hvis dette skjer, vennligst ta kontakt med din bank dersom bestillingen ikke ligger under ordrer på "mine sider".

Hvordan finner jeg pakkenummeret på bestillingen min?
Svar: Logg deg inn på "mine sider" og trykk på ordrer. Der vil du finne en liste over dine bestillinger. Når pakken er sendt, legger vi ut pakkenummer. Trykk på dette for å spore sendingen din.