For full funksjonalitet på denne nettsida/nettbutikken er det nødvendig å aktivere cookies. Det gjør du i innstillingene i nettleseren.
X
Dyrebutikk på nett - Gratis frakt over 500,- (Fast frakt kr 59,- for ordre under 500,-) Rask levering - Stort vareutvalg - Norsk nettbutikk

Vanlige spørsmål / Handlehjelp

Hvor lang leveringstid har dere? 

Alle ordre sendes innen en hverdag. Alle ordre som kommer inn før kl 12.00 på hverdager sendes samme dag. Posten har normalt 1-3 dagers transporttid. Noe lengere tid må påregnes til nord Norge og usentrale områder.

NB! Vær obs på å sjekke at din adresse er riktig når du bestiller og at postkassen er godt merket med navn. Noen ganger får vi pakkene i retur fra Posten grunnet ukjent adresse/utilstrekkelig adresse eller uavhentet pakke.

Lynrask levering har alltid høyeste prioritet hos oss.

Hva koster frakten?

• Fri frakt på alle ordre over kr 500,-
• Ved kjøp under kr 500,- koster frakten kr 59,-

Pakkene sendes med Posten enten som småpakke med levering direkte i postkassa di, eller som klimanøytral servicepakke med utlevering til ditt nærmeste postkontor/postutleveringssted.

• Hjemlevering på døra mellom kl 17 og 21 tilbys i de områder posten tilbyr tjenesten. Dette koster kr 49,- i fraktgebyr for å få varene levert hjem på kveldstid. Du mottar automatisk SMS-varsling når pakken er underveis, og sjåføren vil ringe 30-60 minutter før levering. Ønsket utleveringsdag kan endres når pakken spores. Dersom du ikke var hjemme når posten forsøkte å levere pakken din, vil pakken bli lagt på ditt postutleveringssted og du vil motta varsel om å hente pakken. Dersom du ønsker det så kan du bestille ny hjemlevering fra posten når du sporer pakken din.

- tillegg for leveranser til Svalbard ihht. postens svalbardtillegg.

Jeg ønsker å få varene levert hjem på døra på kvelden, men jeg kan ikke velge det noen plass?

Posten tilbyr tjenesten hjemlevering på kvelden til adresser i de fleste byer og større tettsteder. Dersom Posten har tjenesten der du bor, så vil dette valget komme opp i kassa når du har tastet inn ditt postnr.

Jeg ønsker levering hjem på døra på kvelden, men jeg er redd for at jeg ikke skal være hjemme når Posten kommer med pakken.

Ved Postens hjemlevering av pakke så leveres pakkene på døren mellom kl 17-21. Du mottar automatisk SMS-varsling når pakken er underveis, og sjåføren vil ringe 30-60 minutter før levering. Ønsket utleveringsdag kan endres når pakken spores. Dersom du ikke var hjemme når posten forsøkte å levere pakken din, vil pakken bli lagt på ditt postutleveringssted og du vil motta varsel om å hente pakken. Dersom du ønsker det så kan du bestille ny hjemlevering fra posten når du sporer pakken din.

Kan jeg få levert varene mine til en annen adresse eller person?

Det går greit å sende bestillingen til en valgfri adresse. Du legger inn ønsket adresse i adressefeltet i kassa. Dersom du ønsker bestillingen sendt til en annen adresse enn den du er registrert på i folkeregisteret, så må du huske å fylle inn navn på den personen som er registrert på adressa i C/O-feltet i kassa i tillegg til ditt eget navn. Dette krever posten for å sende en pakke til en annen adresse enn den som står oppført i ofisielle registere.

Dersom bestillingen skal sendes til en annen person enn deg selv, må du velge betalingsmåten kredittkort (Visa/ MasterCard). 
Hvis du ønsker å betale med faktura, kan du dessverre ikke ikke få pakken din levert til en annen person. Dette skyldes betalingssystemenes sikkerhet mot svindel.

Hvilke betalingsmåter har dere?

Du kan velge å betale med kredittkort, faktura (14 dagers betalingsfrist) eller avbetaling via Klarna. For å betale med Klarna faktura/delbetaling må man ha fylt 18 år for å handle.

Jeg ønsker ikke å oppgi personnummer. Hvordan velger jeg det i kassa?

Det er ingen problem å handle uten å oppgi personnummer. Du velger i kasssa at du ikke ønsker å oppgi personnummer. Du må da velge betalingsmåte kredittkort. Faktura eller delbetaling er kun mulig dersom du oppgir personnr. 

Jeg får ikke godkjent bestillingen min. Hva er galt?

Det kan være flere årsaker til at en bestilling ikke går gjennom betalingen i kassa enten tekniske årsaker eller andre årsaker. Her er de vanligste årsakene:

• Du har ikke nyeste versjon av Java. Last den ned her: http://www.java.com/en/download/

• Kjøpesummen overstiger din godkjente kredittgrense
Klarna som håndterer fakturakjøpene kontrollerer dette. Dersom dette er problemet, så kan du  velge kortbetaling i kassa istedet for faktura/delbetaling.

• Du har en ubetalt faktura hos Klarna (det kan like gjerne være en ubetalt faktura fra et kjøp i en annen nettbutikk via Klarna). Dersom du har glemt å betale en Klarnafaktura, vil du ikke kunne gjøre et nytt kjøp via Klarna faktura. Betal eventuelle glemte fakturaer eller benytt kredittkort for å gjennomføre kjøpet. Du kan også kontakte Klarna kundeservice på tlf. 21 01 89 91 eller https://www.klarna.com/no/kundeservice

• Kontroller at du har skrevet inn alle detaljene korrekt

• Kjøperen må være over 18år for å kunne gjennomføre betalingen.

Er det toll på varene?

Nettdyret.no er en 100% norsk nettbuitikk som har lager på Sørlandet. Det er dermed ingen toll på kjøp hos oss. Vi er også en godkjent fôrvarevirksomhet for import til Norge og videresalg av kjæledyrfôr/snacks i Norge. Du kan være helt trygg på fôrprodukter du handler hos oss.

Jeg har skrevet feil adresse i min bestilling, hva gjør jeg nå?

Dersom du oppdager en feil i adresseopplysningene dine på ordrebekreftelsen som du mottar på e-post noen minutter etter du har bestilt. Så sender du, så fort som mulig, informasjon på epost til oss om hva korrekt adresseopplysninger er på den aktuelle ordren. 

Jeg har kjøpt id-brikke, men har glemt å skrive inn ønsket graveringstekst. Hva gjør jeg nå?

Send oss en e-post med teksten som du ønsker inngravert og ordrenummeret på din bestilling.

Kan jeg endre eller avbestille en ordre?

Dessverre har vi ikke mulighet til å gjøre endringer på en bestilling som allerede er registrert. Årsaken til det er at ordreavdelingen på lageret har bestillingen i sitt plukkesystem, det gjør at vi dessverre ikke kan gjøre endringer på en ordre etter registrering.
Dersom det har skjedd en feil med din bestilling eller du ønsker å bestille flere varer, ber vi deg kontakte kundeservice for å kansellere bestillingen. Deretter kan du legge inn ny bestilling på ønskede varer.
Så lenge bestillingen din ikke har blitt pakket og sendt, har vi mulighet til å kansellere din ordre.

Kan jeg legge til en ekstra vare i bestillingen min?

Vi har dessverre ikke mulighet til å legge til flere varer i din bestilling, det skyldes kundenes sikkerhet med at en betalingsgodkjenning aldri kan belastes med høyere beløp fra oss enn opprinnelig ordresum. Vi kan fjerne varer i en ordre, men aldri legge til eller sende to ordre sammen.

Dersom det har skjedd en feil med din bestilling eller du ønsker å legge til en eller flere varer i din bestilling, ber vi deg kontakte kundeservice for å kansellere bestillingene. Deretter kan du legge inn ny bestilling på ønskede varer.
Så lenge bestillingen din ikke har blitt pakket og sendt, har vi mulighet til å kansellere din ordre.

Jeg har bestilt 2 ordre, kan dere sende de sammen?

Vi har dessverre ikke mulighet til å slå sammen to ordre, det skyldes både kundenes sikkerhet med at hver betalingsgodkjenning aldri kan belastes med høyere beløp fra oss enn opprinnelig ordre. Og samtidig har vi et automatisert pakkesystem som gjør at vi ikke kan slå sammen ordre slik at de blir større enn opprinnelig. Vi kan fjerne varer i en ordre, men aldri legge til eller sende to ordre sammen.

Dersom det har skjedd en feil med din bestilling eller du ønsker å endre på din bestilling, ber vi deg kontakte kundeservice for å kansellere bestillingene. Deretter kan du legge inn ny bestilling på ønskede varer.
Så lenge bestillingen din ikke har blitt pakket og sendt, har vi mulighet til å kansellere din ordre.

Jeg har mottatt en ødelagt/skadet vare. Hva gjør jeg nå?

Send oss bilde av skaden på den ødelagte varen og beskriv hva som er ødelagt/skadet, oppgi ditt ordrenr. Send dette så fort som mulig på epost til kundeservice@nettdyret.no Nettdyret.no er ansvarlig for risikoen for varen under transport fram til deg, og dersom du mottar en skadet vare vil den selvfølgelig bli erstattet.

Jeg har mottatt pakken, men id-brikken jeg har bestilt er ikke med i pakken. 

Id-brikken som du har bestilt sendes direkte fra produsenten i Sveits, og sendes derfor separat fra de andre varene du har bestilt. Id-brikken sendes rett i postkassen din. Normal leveringstid er ca 1 uke. Det er sendt epost med informasjon om dette til deg, når de andre varene ble sendt fra oss. 

Feil/manglende varer i forsendelsen:

Hvis vi har sendt feil varer eller det mangler en vare i pakken din, så beklager vi det på det sterkeste. Send en e-post til kundeservice med informasjon om hva som mangler/er feil i din forsendelse. Skriv også ditt ordre nr i henvendelsen. Kundeservice: kundeservice@nettdyret.no

Jag har motatt varene jeg bestilte, men jeg fikk ikke faktura med i pakken

Faktuaen for varene følger ikke med opppi pakken, men er sendt til deg på e-post og på SMS. 

Slik bytter og angrer du:

Hos Nettdyret har du 30 dagers angrerett. (For skadede varer og reklamasjon se nærmere informasjon i våre kjøpsbetingelser.)

1. Fyll ut og legg ved angreskjemaet (baksiden av følgeseddelen som fulgte med i pakken).
2. Påse at varenes originale salgsforpakning er intakt og at slagsmerkelapper etc henger på
3. Legg varene du skal returnere i egnet postemballasje. 
4. Franker pakken og send den i posten til oss på adressen under. Du som kunde må selv betale returfrakten tilbake til oss.

Returadresse:
Nettdyret.no AS
Verksvegen 17
4735 Evje

NB! Det er kundens ansvar at pakken kommer frem til oss. Dersom du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing, slik som konvolutt/brevpost har du mindre kontroll på hvor pakken din er, men i de aller fleste tilfellene så kommer pakkene fram slik de skal.

TILBAKEBETALING: Vi gir deg beskjed når din retur er mottatt og behandlet. Dersom du allerede har betalt fakturaen blir beløpet for varen tilbakeført til deg via din Klarna-innbetaling, dersom du ikke har betalt fakturaen blir beløpet for returnert vare trukket fra på din faktura. Dersom du har betalt med kredittkort er beløpet tilbakeført via din Klarna-innbetaling. Oppdatert informasjon fra Klarna er sendt på e-post til deg.

For å få tilbakebetalt hele beløpet må varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Dersom salgsemballasje eller merkelapper mangler eller varer som dekken/bånd/utstyr etc. er blitt skittent eller ikke lenger fremstår som ny er det ikke godkjent som retur med full tilbakebetaling. Varens verdireduksjon vil da bli vurdert og vi tilbakebetaler varens verdi ihht aktuell verdireduksjon. Du kan ikke bytte/angre åpnet forpakning med mat/godbiter eller id-brikker.
Vilkår for angrerett se: www.nettdyret.no/kjopsbetingelser

Tips! Hvis du ønsker å bytte:

1. Bestill ny vare i nettbutikken
2. Returner den gamle varen. Vi tilbakefører pengene for varen så fort vi har mottatt returen.

Desom varen du skal bytte til koster mindre enn fraktfrigrensen, kan du sende oss en e-post med informasjon om hvilken vare du ønsker å bytte til og hva ditt ordrenr er. Vi vil da sende deg en rabattkode slik at du ikke må betale frakt på den nye varen som du bytter til.

Kontakt oss

Vi besvarer e-post så raskt som vi kan. For at vi skal kunne hjelpe deg så raskt og effektivt som mulig ber vi deg om å skrive ned eksempelvis ordrenr, link til evt produkter du lurer på, samt annen relevant informasjon når du kontakter oss. Du er velkommen til å kontakte oss: kundeservice@nettdyret.no

Dersom du heller ønsker å kontakte oss på telefon er det også mulig.
Tlf nr: 41 20 25 91 Vi har telefontid: Mandag - Fredag 10 - 17

 

Tilbake til nettbutikken