For full funksjonalitet på denne nettsida/nettbutikken er det nødvendig å aktivere cookies. Det gjør du i innstillingene i nettleseren.
X
Norsk dyrebutikk på nett. Gratis frakt over 499,- Sendes innen 24 timer alle hverdager

Vanlige spørsmål / Handlehjelp

Hvor lang leveringstid har dere? 

Alle ordre sendes innen en hverdag. Alle ordre som kommer inn før kl 12.00 på hverdager sendes samme dag. Posten har normalt 1-3 dagers transporttid. Noe lengere tid må påregnes til nord Norge og usentrale områder.

NB! Vær obs på å sjekke at din adresse er riktig når du bestiller og at postkassen er godt merket med navn. Noen ganger får vi pakkene i retur fra Posten grunnet ukjent adresse/utilstrekkelig adresse eller uavhentet pakke.

Lynrask levering har alltid høyeste prioritet hos oss.

Hva koster frakten?

• Fri frakt på alle ordre over kr 499,- også hjemlevering
• Ved kjøp under kr 499,- koster frakten kr 89,-
• Tillegg for leveranser til Svalbard ihht. postens svalbardtillegg.

Pakkene sendes med Posten enten som pakke direkte i postkassa di, vanlig postpakke eller hjem på døra levering.

Jeg ønsker levering hjem på døra på dagen/kvelden, men jeg er redd for at jeg ikke skal være hjemme når Posten kommer med pakken.

Hjemlevering på døra mellom kl. 08-17 eller kl 17 og 21, basert på postnr. Du mottar automatisk SMS-varsling når pakken er lastet opp for utkjøring, og sjåføren vil ringe 30-60 minutter før levering. Ønsket utleveringsdag kan endres når pakken spores.

Hvis du ønsker kan du gi Posten fullmakt til å sette igjen pakken hvis du ikke er hjemme. 

Dersom du ikke har gitt fullmakt og ikke var hjemme når posten forsøkte å levere pakken din, vil pakken bli lagt på ditt postutleveringssted og du vil motta varsel om å hente pakken. Dersom du ønsker det så kan du selv bestille ny hjemlevering fra posten på pakkens sporingslink.

Kan jeg få levert varene mine til en annen adresse eller person?

Det går greit å sende bestillingen til en valgfri adresse. Du legger inn ønsket adresse i adressefeltet i kassa. Dersom du ønsker bestillingen sendt til en annen adresse enn den du er registrert på i folkeregisteret, så må du huske å fylle inn navn på den personen som er registrert på adressa i C/O-feltet i kassa i tillegg til ditt eget navn. Dette krever posten for å sende en pakke til en annen adresse enn den som står oppført i ofisielle registere.

Dersom bestillingen skal sendes til en annen person enn deg selv, må du velge betalingsmåten kredittkort (Visa/ MasterCard). 
Hvis du ønsker å betale med faktura, kan du dessverre ikke ikke få pakken din levert til en annen person. Dette skyldes betalingssystemenes sikkerhet mot svindel.

Hvilke betalingsmåter har dere?

Du kan velge å betale med kredittkort (Visa eller Mastercard), faktura (14 dagers betalingsfrist) eller avbetaling via Klarna. For å betale med Klarna faktura/delbetaling må man ha fylt 18 år for å handle.

Jeg ønsker ikke å oppgi personnummer. Hvordan velger jeg det i kassa?

Det er ingen problem å handle uten å oppgi personnummer. Du velger i kasssa at du ikke ønsker å oppgi personnummer. Du må da velge betalingsmåte kredittkort. Faktura eller delbetaling er kun mulig dersom du oppgir personnr. 

Jeg får ikke godkjent bestillingen min. Hva er galt?

Det kan være flere årsaker til at en bestilling ikke går gjennom betalingen i kassa enten tekniske årsaker eller andre årsaker. Her er de vanligste årsakene:

• Du har ikke nyeste versjon av Java. Last den ned her: http://www.java.com/en/download/

• Kjøpesummen overstiger din godkjente kredittgrense
Klarna som håndterer fakturakjøpene kontrollerer dette. Dersom dette er problemet, så kan du  velge kortbetaling i kassa istedet for faktura/delbetaling.

• Du har en ubetalt faktura hos Klarna (det kan like gjerne være en ubetalt faktura fra et kjøp i en annen nettbutikk via Klarna). Dersom du har glemt å betale en Klarnafaktura, vil du ikke kunne gjøre et nytt kjøp via Klarna faktura. Betal eventuelle glemte fakturaer eller benytt kredittkort for å gjennomføre kjøpet. Du kan også kontakte Klarna kundeservice på tlf. 21 01 89 91 eller https://www.klarna.com/no/kundeservice

• Kontroller at du har skrevet inn alle detaljene korrekt

• Kjøperen må være over 18år for å kunne gjennomføre betalingen.

Er det toll på varene?

Nettdyret.no er en 100% norsk nettbuitikk som har lager på Sørlandet. Det er dermed ingen toll på kjøp hos oss. Vi er også en godkjent fôrvarevirksomhet for import til Norge og videresalg av kjæledyrfôr/snacks i Norge. Du kan være helt trygg på fôrprodukter du handler hos oss.

Jeg har skrevet feil adresse i min bestilling, hva gjør jeg nå?

Dersom du oppdager en feil i adresseopplysningene dine på ordrebekreftelsen som du mottar på e-post noen minutter etter du har bestilt. Så sender du, så fort som mulig, informasjon på epost til kundeservice@nettdyret.no om hva korrekt adresseopplysninger er på den aktuelle ordren. 

Jeg har kjøpt id-brikke, men har glemt å skrive inn ønsket graveringstekst. Hva gjør jeg nå?

Send oss en e-post kundeservice@nettdyret.no med teksten som du ønsker inngravert og ordrenummeret på din bestilling.

Jeg ønsker å endre eller avbestille min ordre?

Din bestilling er bindende når bestillingen er gjennomført i vår nettbutikk. Dersom du ønsker å angre eller endre din bestilling så kan vi noen ganger klare å hjelpe deg å endre eller kansellere den, så sant du ikke har mottatt mail med sporingsinformasjon. 
Vi har dessverre ikke mulighet til å legge til flere varer i din bestilling, det skyldes kundenes sikkerhet med at en betalingsgodkjenning aldri kan belastes med høyere beløp fra oss enn opprinnelig ordresum. Vi kan fjerne varer i en ordre, men aldri legge til eller sende to ordre sammen. Beskjed om avbestilling må sendes på e-post til kundeservice@nettdyret.no

Når mail med sporingsinformasjon er sendt ut er det for seint å gjøre endringer da din pakke er klargjort for utsendelse og på vei til deg. Dersom din bestilling allerede er pakket og sendt, og du angrer ditt kjøp, se Angre kjøp

Jeg har bestilt 2 ordre, kan dere sende de sammen?

Vi har dessverre ikke mulighet til å slå sammen to ordre, det skyldes både kundenes sikkerhet med at hver betalingsgodkjenning aldri kan belastes med høyere beløp fra oss enn opprinnelig ordre. Og samtidig har vi et automatisert pakkesystem som gjør at vi ikke kan slå sammen ordre slik at de blir større enn opprinnelig. Vi kan fjerne varer i en ordre, men aldri legge til eller sende to ordre sammen.

Jeg har mottatt en ødelagt/skadet vare. Hva gjør jeg nå?

Send oss bilde av skaden på den ødelagte varen og beskriv hva som er ødelagt/skadet, oppgi ditt ordrenr. Send dette så fort som mulig på epost til kundeservice@nettdyret.no Nettdyret.no er ansvarlig for risikoen for varen under transport fram til deg, og dersom du mottar en skadet vare vil den selvfølgelig bli erstattet.

Jeg har mottatt pakken, men id-brikken jeg har bestilt er ikke med i pakken. 

Id-brikken som du har bestilt sendes direkte fra produsenten i Sveits, og sendes derfor separat fra de andre varene du har bestilt. Id-brikken sendes rett i postkassen din. Normal leveringstid er ca 1 uke. Det er sendt epost med informasjon om dette til deg, når de andre varene ble sendt fra oss. 

Feil/manglende varer i forsendelsen:

Hvis vi har sendt feil varer eller det mangler en vare i pakken din, så beklager vi det på det sterkeste. Send en e-post til kundeservice med informasjon om hva som mangler/er feil i din forsendelse. Skriv også ditt ordre nr i henvendelsen. Kundeservice: kundeservice@nettdyret.no

Jag har motatt varene jeg bestilte, men jeg fikk ikke faktura med i pakken

Faktuaen for varene følger ikke med opppi pakken, men er sendt til deg på e-post og på SMS. 

Slik bytter og angrer du: 

Hos Nettdyret har du 30 dagers angrerett. (For skadede varer og reklamasjon se nærmere informasjon i våre kjøpsbetingelser.)

Slik returnerer du varen:

1. Fyll ut og legg ved angreskjemaet (baksiden av følgeseddelen som fulgte med i pakken).
2. Påse at varenes originale salgsforpakning er intakt og at slagsmerkelapper etc henger på
3. Legg varene du skal returnere i egnet postemballasje. 
4. Franker pakken og send den i posten til oss på adressen under. Du som kunde må selv betale returfrakten tilbake til oss.

Returadresse:
Nettdyret.no AS
Verksvegen 17
4735 Evje

Tips! Dersom du har valgt faktura som betalingsmåte, kan du logge deg inn på Klarna.no for å utsette forfallsdatoen på din retur slik at du ikke får purregebyrer i mellomtiden.

NB! Det er kundens ansvar at pakken kommer frem til oss. Dersom du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing, slik som konvolutt/brevpost har du mindre kontroll på hvor pakken din er, men i de aller fleste tilfellene så kommer pakkene fram slik de skal.

TILBAKEBETALING: Vi gir deg beskjed når din retur er mottatt og behandlet. Dersom du allerede har betalt fakturaen blir beløpet for varen tilbakeført til deg via din Klarna-innbetaling, dersom du ikke har betalt fakturaen blir beløpet for returnert vare trukket fra på din faktura. Dersom du har betalt med kredittkort er beløpet tilbakeført via din Klarna-innbetaling. Oppdatert informasjon fra Klarna er sendt på e-post til deg.

For å få tilbakebetalt hele beløpet må varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Dersom salgsemballasje eller merkelapper mangler eller varer som dekken/bånd/utstyr etc. er blitt skittent eller ikke lenger fremstår som ny er det ikke godkjent som retur med full tilbakebetaling. Varens verdireduksjon vil da bli vurdert og vi tilbakebetaler varens verdi ihht aktuell verdireduksjon. Du kan ikke bytte/angre åpnet forpakning med mat/godbiter eller id-brikker.
Vilkår for angrerett se: www.nettdyret.no/kjopsbetingelser

Slik bytter du til annen størrelse/vare:

1. Bestill ny vare i nettbutikken
2. Returner den gamle varen. Vi tilbakefører pengene for varen så fort vi har mottatt returen.

Dersom varen du skal bytte til koster mindre enn fraktfrigrensen, kan du sende oss en e-post med informasjon om hvilken vare du ønsker å bytte til og hva ditt ordrenr er før du bestiller ny vare. Vi vil da sende deg en rabattkode som du kan bruke i kassa i nettbutikken slik at du ikke må betale frakt på den nye varen som du bytter til.

Kontakt oss

Vi besvarer e-post så raskt som vi kan. For at vi skal kunne hjelpe deg så raskt og effektivt som mulig ber vi deg om å skrive ned eksempelvis ordrenr, link til evt produkter du lurer på, samt annen relevant informasjon når du kontakter oss. Du er velkommen til å kontakte oss: kundeservice@nettdyret.no

Dersom du heller ønsker å kontakte oss på telefon er det også mulig.
Tlf nr: 41 20 25 91 Vi har telefontid: Mandag - Fredag 10 - 17

 

Tilbake til nettbutikken