For full funksjonalitet på denne nettsida/nettbutikken er det nødvendig å aktivere cookies. Det gjør du i innstillingene i nettleseren.
X

Kjøpsbetingelser - Nettdyret.no AS - Org nr: 811 884 782

Disse kjøpsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra nettbutikken www.nettdyret.no til forbrukere. Kjøpsbetingelsene og annen informasjon på dyrebutikken www.nettdyret.no er bare tilgjengelig på norsk. Nettdyret.no leverer kun til Norge, inkludert Svalbard.

For å kunne handle på dyrebutikken www.nettdyret.no må du ha fylt 18 år.

Gjeldende regelverk for forbrukerkjøp følges, dette er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og Forskrift om kredittavtaler 

Bestillingsprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er gjennomført i vår nettbutikk. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere informasjon i avtalens pkt. om angrerett.
Når din bestilling har blitt registrert i nettbutikken sendes det automatisk en ordrebekreftelse til deg på den e-post adressen du har oppgitt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og kontroller at adresse og leveringsinformasjon etc. samt at bestilte varer er korrekt. Dersom noen av opplysningene er feil, eller at du ønsker andre varer enn det som er kjøpt må du umiddelbart gi oss beskjed om det, fortrinnsvis på e-post: kundeservice@nettdyret.no

Dersom noen av de bestilte varene skulle være utsolgt, vil vi trekke prisen på disse fra på innbetalingen og de andre varene vil bli sendt. Dersom det er vesentlige varer i ordren som er utsolgt eller andre tilsvarende varer kan tilbys i stedet vil kunden bli kontaktet på telefon/mail før varene blir sendt. Utsolgte varer ettersendes ikke seinere.

Priser

Alle produktpriser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som hjemlevering på døra eller kjøp med faktura. Leveranser til Svalbard inngår under områder fritatt for mva-avgift og selges uten mva.

Betaling

  • Klarna faktura, betal etter 14 dager - Gebyr kr 0,-
  • Klarna delbetaling, betal på avbetaling - Gebyr kr 0,-
  • Kortbetaling Visa/Mastercard - Gebyr kr 0,-

Fraktkostnader

Fri frakt over 500,- / Frakt kr 59,- ved kjøp under 500,-
Frakt kr 59,- ved kjøp under kr 500,-
Fri frakt på alle ordre over kr 500,-

*Tillegg for leveranser til Svalbard ihht. Postens svalbardtillegg.

Dersom kunden ønsker, kan kunden velge tilleggstjenester som levering hjem på døren, eller levering på arbeidsplass, prisen for disse tjenestene framkommer før totalsummen på bestillingen, etter at tilleggstjenesten er valgt.

Dersom du kjøper pall (150-300kg) med hunde/kattefôr er det gratis hjemlevering av pallen med lastebil i hele landet.* Leveres på pall med lastebil. Det må være framkommelig for lastebil på leveringsadressen. Leveres på gårdsplass/innkjørsel.
  * Gjelder ikke Svalbard. Det er dessverre ikke mulig å kjøpe pall med levering til Svalbard.

Fraktkostnader vedrørende angrerett se pkt. om angrerett.

Transport og levering

Varene blir sendt med Posten. Posten vil kontakte deg på SMS eller e-post for varsling av pakkens ankomst til utleveringssted. Det er kundens ansvar ved bestilling å kontrollere at oppgitte data er korrekte og å følge med på oppgitte telefonnummer og epost for beskjed om henting av pakken (Det varsles ikke nødvendigvis med lapp i posten) og deretter hente pakken ut innen hentefristen. 
Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Alle ordrer sendes innen 1 virkedag: Alle ordrer som kommer inn før kl 12.00 sendes samme virkedag, ordrer som kommer inn etter dette klokkeslettet sendes senest neste virkedag. Det er ikke postopphenting av pakker på lørdager og søndager. Postens transporttid er normalt 1-3 dager. Noe lengre tid må påregnes for Nord - Norge. Vi har risikoen for produktene under transport fram til deg.

Uavhentet pakke/pakke returnert av posten

Dersom du ikke henter pakken din ut på posten og posten derfor sender pakken i retur til oss, vil du bli belastet med de faktiske fraktkostnadene tur og retur pluss et gebyr pålydende kr 150, for behandling av saken.

Pakker som blir returnert av posten fordi mottaker ikke har offisiell postadresse på oppgitte adresse vil også bli behandlet som en pakke returnert av posten. Vær obs på at din offisielle postadresse som oftest er adressen du står oppført med i folkeregisteret. Dersom du har en midlertidig adresse bruk eventuelt en C/O adresse.

Mottak av pakken/undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt pakken bør du, så snart som mulig, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Vi tar forbehold om at produktenes farge kan avvike fra skjermbildet på din PC, da fargegjengivelsen varierer med innstillingene på din skjerm.

Mottatt feil varer

Dersom du har mottatt feil varer i din bestilling skal du ta vare på feil levert vare og sende oss en e-post på kundeservice@nettdyret.no med informasjon om hva som er feil så fort som mulig.

Mottatt skadede varer

Send oss bilde av skaden på den ødelagt varen og beskriv hva som er ødelagt/skadet, oppgi ditt ordrenr. Send dette så fort som mulig på epost til kundeservice@nettdyret.no Nettdyret.no er ansvarlig for risikoen for varen under transport fram til deg, og dersom du mottar en skadet vare vil den selvfølgelig bli erstattet.

Reklamasjon på vare

Melding om reklamasjon på en vare sendes oss skriftlig, gjerne på epost: kundeservice@nettdyret.no 
Feilen må beskrives så godt som mulig og dokumenteres, gjerne med bilde(r) vedlagt e-post.

Varer som det reklameres på skal ikke sendes i retur til oss før du eventuelt har fått skriftlig beskjed fra oss om at vi ønsker reklamasjonsvaren sendt i retur til oss. Vi betaler kun returfrakt dersom vi på forhånd har bedt om å få tilsendt reklamasjonsvaren.

Reklamasjon må skje innen to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp innen 14 kalenderdager. Nettdyret.no har gitt deg som kunde bedre betingelser og utvidet angreretten til å gjelde i 30 kalenderdager. Angreretten forutsetter da at du senest innen 30 dager etter at du mottar leveransen sender varene i retur til oss. Denne fristen inkluderer også lørdager, søndager og helligdager. Dersom fristen ender på en lørdag, søndag eller på en helligdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Vilkår for bruk av angreretten:

  • Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du som kunde gi klar beskjed til oss innen angrefristens utløp om at du ønsker å benytte angreretten. Det oppfyller ikke kravet til melding om angrerett å la være å hente pakken ut på posten.
  • Varen som du angrer på skal sendes i retur til oss uten unødig opphold og senest innen 14 dager fra melding om angrerett er gitt.
  • Du som kunde må besørge retur av varene og betale returkostnaden. Dersom du ikke henter ut pakken på posten, men har sendt oss skriftlig melding om angrerett innen fristen, vil du måtte betale returkostnaden for pakken. Det vil bli trukket fra på tilbakebetalingen av varene.
  • Returvarer må sendes enten som brevpakke eller som vanlig pakke, returvarer må ikke sendes som postoppkrav.
  • Du har bevisbyrden for at varen er sendt i retur og bør derfor ta vare på kvittering fra posten for sendingen av pakken.
  • Du har risikoen for forsendelsen av varen tilbake til oss, og er ansvarlig for at du har pakket inn varen på forsvarlig måte og dersom behov må du sørge for ny post/pakkeemballasje dersom opprinnelig emballasje ikke kan gjenbrukes.
  • Angreskjema for den aktuelle ordren følger vedlagt pakken. Du kan også benytte vårt generelle Angreskjema dersom du ønsker det. (Se vedlegg til ordrebekreftelsen du har fått på epost)
  • Unntak fra angreretten:

o   Tilvirkningskjøp: Det er ikke angrerett på varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner eller varer som har fått et tydelig personlig preg, slik som for eksempel id-brikker.

o   Det er ikke angrerett på forseglede varer der forseglingen er brutt. Dette gjelder for eksempel mat og snacks til kjæledyr samt hygiene produkter.

  • Retten til å foreta nødvendig undersøkelser av varen: Du som kunde har rett til å kunne foreta nødvendige undersøkelser av varen på lik linje med måten du i en butikk kan undersøke varene. Undersøkelsen av varen må gjøres på en forsvarlig måte uten at varen tar skade eller at salgsemballasje, merkelapper etc blir ødelagt.
  • Plikten til å betale kompensasjon for redusert verdi på varen: Dersom du som kunde bruker eller undersøker varen på en måte som går ut over normal og nødvendig undersøkelse av varen og dette medfører at varens verdi er redusert og varen ikke lenger er salgbar, vil det bli trukket fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen.
  • Tilbakeføring av varens kostnader: Så fort vi har mottatt varen du som kunde har angrerett på og har sendt i retur til oss, vil vi ekspedere angreretten og tilbakeføre varens kostnad til samme betalingsmiddel som du benyttet ved kjøp. Dersom du har kjøpt varen med fakturabetaling og allerede har betalt fakturaen, også inkludert varen du har angret må du oppgi ditt kontonummer slik at vi kan tilbakebetale beløpet.
  • Vi tilbakebetaler beløpet så fort som mulig og senest innen 14 dager etter mottak av angrerettmeldingen.
  • Dersom du som kunde har valgt tilleggstjenester vedrørende frakt slik som for eksempel hjemlevering av pakken på døra på kveldstid, vil ikke beløpet for den tjenesten bli tilbakebetalt, da aktuell tjeneste allerede er utført før angrerett ble gjort gjeldende.
  • Andre forhold som for eksempel feilleveringer, transportskader eller reklamasjon på vare omfattes ikke av angreretten. Les våre kjøpsbetingelser for informasjon om dette.

Framgangsmåte for bruk av angreretten:

1. Fyll ut og legg ved angreskjemaet (baksiden av følgeseddelen som fulgte med i pakken).
2. Påse at varenes originale salgsforpakning er intakt og at slagsmerkelapper etc henger på
3. Legg varene du skal returnere i egnet postemballasje. 
4. Franker pakken og send den i posten til oss på adressen under. Du som kunde må selv betale returfrakten tilbake til oss.

Returadresse:
Nettdyret.no
Verksvegen 17
4735 Evje

NB! Det er kundens ansvar at pakken kommer frem til oss. Dersom du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing, slik som konvolutt/brevpost har du mindre kontroll på hvor pakken din er, men i de aller fleste tilfellene så kommer pakkene fram slik de skal.

TILBAKEBETALING: Vi gir deg beskjed når din retur er mottatt og behandlet. Dersom du allerede har betalt fakturaen blir beløpet for varen tilbakeført til deg via din Klarna-innbetaling, dersom du ikke har betalt fakturaen blir beløpet for returnert vare trukket fra på din faktura. Dersom du har betalt med kredittkort er beløpet tilbakeført via din Klarna-innbetaling. Oppdatert informasjon fra Klarna er sendt på e-post til deg.

For å få tilbakebetalt hele beløpet må varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Dersom emballasje, merkelapper, skittent dekken/bånd/utstyr etc. ikke fremstår som ny er den ikke godkjent som retur med full tilbakebetaling. Varens verdireduksjon vil da bli vurdert og vi tilbakebetaler varens verdi ihht aktuell verdireduksjon. Du kan ikke bytte/angre åpnet forpakning med mat/godbiter og id-brikker.

Tips! Hvis du ønsker å bytte:

1. Bestill ny vare i nettbutikken
2. Returner den gamle varen. Vi tilbakefører pengene for varen så fort vi har mottatt returen.

Dersom varen du skal bytte i koster mindre enn fraktfrigrensen, kan du sende oss en e-post med informasjon om hvilken vare du ønsker å bytte til og hva ditt ordre nr er. Vi vil da sende deg en rabattkode slik at du ikke må betale frakt på den nye varen som du bytter til.

Dersom du har mottatt en vare som er skadet, skal den ikke sendes i retur til oss, og den omfattes ikke av angreretten, men du henvender deg til postutleveringsstedet der du hentet ut pakken og fyller ut skademeldingsskjema og krysser av for om du ønsker pengene tilbake eller ny vare. Se punkt om skadet vare.

Dersom du har mottatt en vare som det er en feil på, skal ikke varen sendes i retur til oss, se punkt om reklamasjon.

Personopplysninger

Personopplysninger som du oppgir ved bestilling av varer lagres og brukes av oss for at vi skal kunne sende varene til deg og for å kunne gi deg den servicen som du forventer av oss.

Alle opplysninger vedrørende betaling som kortnummer, personnummer etc er ikke synlige eller tilgjengelige ovenfor oss. Dette behandles kun av våre betalingssamarbeidspartnere.

Nettdyret.no bruker også opplysninger fra kunderegisteret til markedsføring.

Kunden skal utvise forsiktighet når det gjelder brukernavnet og passordet sitt, og kan ikke gi disse videre til andre personer.

Nettdyret.no’s kunderegister er konfidensielt og opplysninger i registeret blir ikke videresendt til noen andre enn samarbeidspartnere i bedriften eller til utsending av fakturaer eller til annet enn det som oppgis i lovverket.

Cookies

Vår nettbutikk bruker cookies/informasjonskapsler og er avhengig av at du har aktivert informasjonskapsler i din nettleser for at du skal kunne gjennomføre et kjøp i nettbutikken. Dersom nettleseren din er innstilt på å ikke godta cookies/informasjonskapsler, vil du ikke klare å gjennomføre et kjøp i nettbutikken. Du kan lett endre dette under innstillinger i nettleseren din.

Informasjonskapsler lagres lokalt på datamaskinen din og gjør at f.eks. handlekurven din blir husket til neste besøk hos oss osv. Du kal alltid slette informasjonskapsler på et seinere tidspunkt dersom du ønsker det.

Cookies brukes ikke av oss for å lagre personopplysninger om deg, men kun for optimalisering av din brukeropplevelse på nettsiden, samt trafikkmåling på vår nettside.

 

Nettdyret.no AS, 09.03.2016

www.nettdyret.no