Kjøpsbetingelser - Nettdyret.no AS - Org nr: 926 440 233
Disse kjøpsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra nettbutikken www.nettdyret.no til forbrukere. Kjøpsbetingelsene og annen informasjon på dyrebutikken www.nettdyret.no er bare tilgjengelig på norsk. Nettdyret.no leverer kun til Norge, inkludert Svalbard.
For å kunne handle på dyrebutikken www.nettdyret.no må du ha fylt 18 år.
Gjeldende regelverk for forbrukerkjøp følges, dette er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og Forskrift om kredittavtaler
Bestillingsprosess
Din bestilling er bindende når bestillingen er gjennomført i vår nettbutikk. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere informasjon i avtalens pkt. om angrerett. Når din bestilling har blitt registrert i nettbutikken sendes det automatisk en ordrebekreftelse til deg på den e-post adressen du har oppgitt.
Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og kontroller at adresse og leveringsinformasjon etc. samt at bestilte varer er korrekt. Dersom noen av opplysningene er feil, eller at du ønsker andre varer enn det som er kjøpt må du umiddelbart gi oss beskjed om det, fortrinnsvis på e-post: kundeservice@nettdyret.no
Dersom du ønsker å angre eller endre din bestilling så kan vi noen ganger klare å hjelpe deg å endre eller kansellere den, så sant du ikke har mottatt mail med sporingsinformasjon. Beskjed om avbestilling må sendes på e-post til kundeservice@nettdyret.no
Når mail med sporingsinformasjon er sendt ut er det for seint å gjøre endringer da din pakke er klargjort for utsendelse og på vei til deg. Dersom din bestilling allerede er pakket og sendt, og du angrer ditt kjøp, se Angre kjøp
Dersom noen av de bestilte varene skulle være utsolgt, vil vi trekke prisen på disse fra på innbetalingen og de andre varene vil bli sendt. Dersom det er vesentlige varer i ordren som er utsolgt eller andre tilsvarende varer kan tilbys i stedet vil kunden bli kontaktet på telefon/mail før varene blir sendt. Utsolgte varer ettersendes ikke seinere.
Svalbard
Ved ordre til Svalbard tilkommer frakttiillegg på kr 400,- Vi sender varene MVA fritt. Ordrer over 5000 kr må i tillegg betale et fortollingsgebyr på kr 190,- Det er ikke mulig å bestille i nettbutikken, men send oss ordre på en epost til kundeservice@nettdyret.no Ordren må forskuddsbetales.
Priser
Alle produktpriser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som hjemlevering på døra eller kjøp med faktura. Leveranser til Svalbard inngår under områder fritatt for mva-avgift og selges uten mva.
Betaling
-
Klarna faktura, betal etter 30 dager - Gebyr kr 0,-
-
Klarna delbetaling, betal på avbetaling - Gebyr kr 0,-
-
Kortbetaling Visa/Mastercard - Gebyr kr 0,-
Klarna håndterer våre betalinger, både kredittkort, faktura og avbetaling/delbetaling. Dersom du betaler med kredittkort, lagres ingen kortdata hos oss. Dersom du har lagret kortet ditt hos Klarna, vil det vises i vår checkout via en kryptert link til Klarna. Les mer om betingelsene til Klarna her.
Fraktkostnader
Gratis frakt på ordre over 799,-* / Frakt kr 79,- ved kjøp under 799,-
*Gjelder kun ved valg av henting på utleveringssted/pakkeboks med Postnord.
Kr 39,- i tillegg for hjem på døra levering.
*Spesialvarer som veier over 35kg må sendes som spesialfrakt med egne priser.
*Tillegg for leveranser til Svalbard ihht. Postnord svalbardtillegg kr 400,-.
Dersom du kjøper pall (150-300kg) med hunde/kattefôr er det gratis hjemlevering av pallen med lastebil i hele landet.* Leveres på pall med lastebil. Det må være framkommelig for lastebil på leveringsadressen. Leveres på gårdsplass/innkjørsel.
* Gjelder ikke Svalbard. Det er dessverre ikke mulig å kjøpe pall med levering til Svalbard.
Fraktkostnader vedrørende angrerett se pkt. om angrerett.
Transport og levering
Varene blir sendt med Postnord. Postnord vil kontakte deg på SMS eller e-post for varsling av pakkens ankomst til utleveringssted. Det er kundens ansvar ved bestilling å kontrollere at oppgitte data er korrekte og å følge med på oppgitte telefonnummer og epost for beskjed om henting av pakken (Det varsles ikke nødvendigvis med lapp i posten) og deretter hente pakken ut innen hentefristen.
Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Alle ordrer sendes innen 1 virkedag: Alle ordrer som kommer inn før kl 12.00 sendes samme virkedag, ordrer som kommer inn etter dette klokkeslettet sendes senest neste virkedag. Det er ikke postopphenting av pakker på lørdager og søndager. Postnords transporttid er normalt 1-3 dager. Noe lengre tid må påregnes for Nord - Norge. Vi har risikoen for produktene under transport fram til deg.
Uavhentet pakke/pakke returnert av Postnord
Dersom du ikke henter pakken din ut og pakken går i retur til oss, vil du bli belastet med de faktiske fraktkostnadene tur og retur pluss et gebyr pålydende kr 149,-, for behandling av saken.
Pakker som blir returnert av posten fordi mottaker ikke har offisiell postadresse på oppgitte adresse vil også bli behandlet som en pakke returnert av posten. Vær obs på at din offisielle postadresse som oftest er adressen du står oppført med i folkeregisteret. Dersom du har en midlertidig adresse bruk eventuelt en C/O adresse.
Mottak av pakken/undersøkelse av produktene
Etter at du har mottatt pakken bør du, så snart som mulig og helst innen tre virkedager, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.
Vi tar forbehold om at produktenes farge kan avvike fra skjermbildet på din PC, da fargegjengivelsen varierer med innstillingene på din skjerm.
Mottatt feil varer
Dersom du har mottatt feil varer i din bestilling skal du ta vare på feil levert vare og sende oss en e-post på kundeservice@nettdyret.no med informasjon om hva som er feil så fort som mulig.
Mottatt skadede varer
Send oss bilde av skaden på den ødelagt varen samt emballasje og beskriv hva som er ødelagt/skadet, oppgi ditt ordrenr. Send dette så fort som mulig (og helst innen 3 virkedaget etter at pakken er hentet ut) på epost til kundeservice@nettdyret.no
Reklamasjon på vare
Melding om reklamasjon på en vare sendes oss skriftlig, gjerne på epost: kundeservice@nettdyret.no
Feilen må beskrives så godt som mulig og dokumenteres, gjerne med bilde(r) vedlagt e-post.
Varer som det reklameres på skal ikke sendes i retur til oss før du eventuelt har fått skriftlig beskjed fra oss om at vi ønsker reklamasjonsvaren sendt i retur til oss. Vi betaler kun returfrakt dersom vi på forhånd har bedt om å få tilsendt reklamasjonsvaren.
Reklamasjon må skje innen to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp innen 14 kalenderdager. Angreretten forutsetter da at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen sender varene i retur til oss. Denne fristen inkluderer også lørdager, søndager og helligdager. Dersom fristen ender på en lørdag, søndag eller på en helligdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Fra 01.11.24 har vi utvidet angrefristen slik at du trygt kan handle julegavene dine hos oss og enkelt returnere de dersom det skulle være behov for det. Nå kan du angre på kjøpet helt fem til 08.01.25. Dersom du eller mottakeren av varen ønsker å returnere varen(e) er det bare å ta kontakt med oss på epost og oppgi ordrenr. slik at vi kan registrere returen.
Vilkår for bruk av angreretten:
-
Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du som kunde gi klar beskjed til oss innen angrefristens utløp om at du ønsker å benytte angreretten. Det oppfyller ikke kravet til melding om angrerett å la være å hente pakken ut på posten.
-
Varen som du angrer på skal sendes i retur til oss uten unødig opphold og senest innen 14 dager fra melding om angrerett er gitt.
-
Du som kunde må besørge retur av varene og betale returkostnaden. Dersom du ikke henter ut pakken på posten, men har sendt oss skriftlig melding om angrerett innen fristen, vil du måtte betale returkostnaden for pakken. Det vil bli trukket fra på tilbakebetalingen av varene.
-
Returvarer må sendes enten som brevpakke eller som vanlig pakke, returvarer må ikke sendes som postoppkrav.
-
Du har bevisbyrden for at varen er sendt i retur og bør derfor ta vare på kvittering fra posten for sendingen av pakken.
-
Du har risikoen for forsendelsen av varen tilbake til oss, og er ansvarlig for at du har pakket inn varen på forsvarlig måte og dersom behov må du sørge for ny post/pakkeemballasje dersom opprinnelig emballasje ikke kan gjenbrukes.
-
Angreskjema for den aktuelle ordren følger vedlagt i epost. (Se vedlegg til ordrebekreftelsen du har fått på epost)
-
Unntak fra angreretten:
o Tilvirkningskjøp: Det er ikke angrerett på varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner eller varer som har fått et tydelig personlig preg, slik som for eksempel id-brikker.
o Det er ikke angrerett på forseglede varer der forseglingen er brutt. Dette gjelder for eksempel mat og snacks til kjæledyr samt hygiene produkter.
-
Retten til å foreta nødvendig undersøkelser av varen: Du som kunde har rett til å kunne foreta nødvendige undersøkelser av varen på lik linje med måten du i en butikk kan undersøke varene. Undersøkelsen av varen må gjøres på en forsvarlig måte uten at varen tar skade eller at salgsemballasje, merkelapper etc blir ødelagt.
-
Plikten til å betale kompensasjon for redusert verdi på varen: Dersom du som kunde bruker eller undersøker varen på en måte som går ut over normal og nødvendig undersøkelse av varen og dette medfører at varens verdi er redusert og varen ikke lenger er salgbar, vil det bli trukket fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen.
-
Tilbakeføring av varens kostnader: Så fort vi har mottatt varen du som kunde har angrerett på og har sendt i retur til oss, vil vi ekspedere angreretten og tilbakeføre varens kostnad til samme betalingsmiddel som du benyttet ved kjøp. Dersom du har kjøpt varen med fakturabetaling og allerede har betalt fakturaen, også inkludert varen du har angret må du oppgi ditt kontonummer slik at vi kan tilbakebetale beløpet.
-
Vi tilbakebetaler beløpet så fort som mulig og senest innen 14 dager etter mottak av angrerettmeldingen.
-
Dersom du som kunde har valgt tilleggstjenester vedrørende frakt slik som for eksempel hjemlevering av pakken på døra på kveldstid, vil ikke beløpet for den tjenesten bli tilbakebetalt, da aktuell tjeneste allerede er utført før angrerett ble gjort gjeldende.
-
Andre forhold som for eksempel feilleveringer, transportskader eller reklamasjon på vare omfattes ikke av angreretten. Les våre kjøpsbetingelser for informasjon om dette.
Framgangsmåte for bruk av angreretten:
1. Fyll ut og legg ved angreskjemaet (baksiden av følgeseddelen som fulgte med i pakken).
2. Påse at varenes originale salgsforpakning er intakt og at salgsmerkelapper etc henger på
3. Legg varene du skal returnere i egnet postemballasje.
4. Franker pakken og send den i posten til oss på adressen under. Du som kunde må selv betale returfrakten tilbake til oss.
Returadresse:
Nettdyret.no
Gamle Gjøvdalsveg 26
4865 Åmli
Tips! Dersom du har valgt faktura som betalingsmåte, kan du logge deg inn på Klarna.no for å utsette forfallsdatoen på din retur slik at du ikke får purregebyrer i mellomtiden.
NB! Det er kundens ansvar at pakken kommer frem til oss. Dersom du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing, slik som konvolutt/brevpost har du mindre kontroll på hvor pakken din er, men i de aller fleste tilfellene så kommer pakkene fram slik de skal.
TILBAKEBETALING: Vi gir deg beskjed når din retur er mottatt og behandlet. Dersom du allerede har betalt fakturaen blir beløpet for varen tilbakeført til deg via din Klarna-innbetaling, dersom du ikke har betalt fakturaen blir beløpet for returnert vare trukket fra på din faktura. Dersom du har betalt med kredittkort er beløpet tilbakeført via din Klarna-innbetaling. Oppdatert informasjon fra Klarna er sendt på e-post til deg.
For å få tilbakebetalt hele beløpet må varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Dersom emballasje, merkelapper, skittent dekken/bånd/utstyr etc. ikke fremstår som ny er den ikke godkjent som retur med full tilbakebetaling. Varens verdireduksjon vil da bli vurdert og vi tilbakebetaler varens verdi ihht aktuell verdireduksjon. Du kan ikke bytte/angre åpnet forpakning med mat/godbiter og id-brikker.
Tips! Hvis du ønsker å bytte:
1. Bestill ny vare i nettbutikken
2. Returner den gamle varen. Vi tilbakefører pengene for varen så fort vi har mottatt returen. Send den tilbake innen 14 dager etter du fikk den.
Dersom du har mottatt en vare som er skadet, skal den ikke sendes i retur til oss, og den omfattes ikke av angreretten, men du henvender deg til postutleveringsstedet der du hentet ut pakken og fyller ut skademeldingsskjema og krysser av for om du ønsker pengene tilbake eller ny vare. Se punkt om skadet vare.
Dersom du har mottatt en vare som det er en feil på, skal ikke varen sendes i retur til oss, se punkt om reklamasjon.
Personopplysninger
Personopplysninger som du oppgir ved bestilling av varer lagres og brukes av oss for at vi skal kunne sende varene til deg og for å kunne gi deg den servicen som du forventer av oss.
Alle opplysninger vedrørende betaling som kortnummer, personnummer etc er ikke synlige eller tilgjengelige ovenfor oss. Dette behandles kun av våre betalingssamarbeidspartnere. Les mer på Klarna sin personvernerklæring her.
Nettdyret.no bruker også opplysninger fra kunderegisteret til markedsføring.
Kunden skal utvise forsiktighet når det gjelder brukernavnet og passordet sitt, og kan ikke gi disse videre til andre personer.
Nettdyret.no’s kunderegister er konfidensielt og opplysninger i registeret blir ikke videresendt til noen andre enn samarbeidspartnere i bedriften eller til utsending av fakturaer eller til annet enn det som oppgis i lovverket.
Dersom du starter et abonnement, vil Klarna lage en token (nøkkel), som vil bli brukt når vi skal lage en ny sending til deg. Denne gjør at vi kan lage en ny ordre på deg uten at du trenger å være i kontakt med oss. Når du har avsluttet abonnementet, vil denne bli slettet.
Mer om Nettdyrets bruk av personopplysninger kan du lese i Nettdyrets personvernerklæring.
Cookies
Vår nettbutikk bruker cookies/informasjonskapsler og er avhengig av at du har aktivert informasjonskapsler i din nettleser for at du skal kunne gjennomføre et kjøp i nettbutikken. Dersom nettleseren din er innstilt på å ikke godta cookies/informasjonskapsler, vil du ikke klare å gjennomføre et kjøp i nettbutikken. Du kan lett endre dette under innstillinger i nettleseren din.
Informasjonskapsler lagres lokalt på datamaskinen din og gjør at f.eks. handlekurven din blir husket til neste besøk hos oss osv. Du kal alltid slette informasjonskapsler på et seinere tidspunkt dersom du ønsker det.
Cookies brukes ikke av oss for å lagre personopplysninger om deg, men kun for optimalisering av din brukeropplevelse på nettsiden, samt trafikkmåling på vår nettside.
Nettdyret.no AS, 25.06.2021